صدای وکیل

صدای وکیل پاسخگوی سوالات حقوقی شما

صدای وکیل

صدای وکیل پاسخگوی سوالات حقوقی شما

« صدای وکیل »
http://sedayevakil.com
مرکز پاسخگویی رایگان به سوالات حقوقی
تلفن: 16 الی 02166567311
تماس فوری با وکیل سرپرست 09352943060 (عقد قرارداد فوری)
ساعت تماس : 10 تا 18
شماره های ما را تحت عنوان "صدای وکیل" در گوشی خود ذخیره کنید.
مشاوره حضوری در این مرکز نیم بها می باشد.
آدرس: میدان انقلاب، خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک 39
ساختمان صدف، طبقه دوم، واحد 9.

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری


✅نکاتی که همه باید توجه کنند در هر قراردادی

1- در صورت قلم خوردگی در متن قرارداد، علت و اصلاحیه آن قید و به امضاء طرفین برسد.

2- نسخه های قراداد بایستی به تعداد افراد ذینفع باشد.

3- قبل از تنظیم قرارداد راجع به مفاد ومندرجات آن توافق نماید.

4- شهود بیشتر در قرارداد به استحکام و قوت آن می افزاید.(حداقل دو شاهد مرد)

5- در قرارداد نمونه (چاپی) بندهایی که مورد نظر طرفین نیست تصریح و اصلاح گردد.

6- از امضاء قرارداد بدون حضور طرف دیگر و قبل از احراز سمت و هویت وی خودداری شود.

7- چنانچه فروشنده مالک رسمی نباشد باید سمت وی در قرارداد تصریح گردد.

8- اگر میزان مالکیت فروشندگان متفاوت است سهم مالکیت هریک قید شود.

9- در صورتی که یکی از طرفین قرارداد ورثه باشد ارائه انحصار گواهی حصر وراثت الزامی است.

10- قراردادهای تنظیمی در بنگاه معاملات حتی با آرم و مهر بنگاه  سند عادی محسوب می شود.

11- اگر خریداران متعدد هستند میزان مشارکت هر یک مشخص گردد.

12- در نوشتن میزان مورد معامله دقت شود مثلاً شش دانگ یا سه دانگ.

13- مساحت بر طبق سند مالکیت قید شود و اگر مورد معامله اصلاحی دارد مراتب قید گردد.

14- توابع و لواحق مورد معامله حتی المقدور قید و تصریح شود.

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستریصدای وکیل

  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل خوب دادگستری

1- تاریخ و مبلغ چڪ را حتما ، هم به حروف و هم به عدد بنویسید . 

2- بر روی مبلغ عددی و حروفی را با چسب شیشه ای پوشانده و با ناخن روی آن را خط بیاندازید تا در صورت برداشتن چسب ، جوهر را از روی چڪ جدا کند .

3- هرگز در هنگام نگارش چڪ ، خودکارتان را عوض نکنید (حتی دو خودکار همرنگ ) . چرا ڪه جاعل بعدا می تواند ادعا کند که خودکار سومی هم در کار بوده است . 
گاهی دیده می شود ڪلاهبرداران مخصوصا خودکار تمام شده ای را به شما داده که بسرعت جوهرش تمام شده و مجبور شوید قسمتے از متن چڪ را با خودڪاری دیگر بنویسید

 4- یڪ اشتباه متداول، استفاده از خودکار دیگران است . هرگز از خودکار ڪسی ڪه مے خواهید چڪ را با او بدهید استفاده نکنید . حتما برایتان پیش آمده که در هنگام نگارش چک ، طرف مقابل فورا خودکارش را بطرفتان می گیرد . هرگز قبول نکنید !!! چون بعدا با همان خودکار چڪ تان دستڪاری می شود . 
5- اگر زیاد چڪ مینویسید از قلمی منحصر بفرد با رنگی خاص استفاده کنید . (رنگ مشکی و رنگ آبی براحتی قابل ساخت و جعل است)

 6- یڪی از اشتباهات رایج در نگارش چڪ این است که قسمتی از متن چک را به طرف مقابل مے سپاریم تا بنویسد . بعنوان مثال تاریخ ها را میزند و چڪ را جهت درج مبلغ و امضا به شما می دهد . یا مبلغ چڪ را نوشته و از شما می خواهد آن را امضا نمایید 
در اینصورت بعدها ، بازهم می تواند چڪ را دستکاری کند و شما نمی توانید ثابت کنید که بعدا اینکار را کرده چون اطلاعات دیگر چڪ هم بدست او نوشته شده است . 

7- در صورتے ڪه چڪ خط خوردگی ندارد ، حتما درج نمایید "بدون خط خوردگی"  و در صورتی که دارای خط خوردگی است حتما ، میزان و موارد خط خوردگی را در پشت چڪ ڪامل توضیح دهید . 

8- در صورت عقد قرارداد ، حتما مبلغ ، تاریخ و شماره چڪ را در قرار داد درج کرده و تصاویر چڪ هارا پیوست نمایید . 
9- بعضی چڪ ها 2 امضا بوده (حتما دو نفر باید امضا کنند) و یا بدون مهر فاقد اعتبارند (معمولا در شرڪت ها) . این یکی از فرصت های کلاهبرداری است .
خیلی مواقع صادر کننده چڪ بقصد پرداخت نکردن یا دیرتر پرداخت کردن چڪ ، مخصوصا این موضو؏ را پنهان می کند و چڪ را امضا ڪرده و تحویل شما می دهد . 
مسلما این چڪ نقد نخواهد شد و تنها راه شما، شکایت حقوقی (طولانی مدت) از اوست  که در آخر هم مدعی می شود که در آن لحظه فراموش کرده بودم که این چڪ بدون مهر فاقد اعتبار است . 
پس در زمان قرارداد و گرفتن چڪ ، از صادره کننده بخواهید درج کند که این چڪ دو امضا نبوده و نیاز به مهر ندارد . در این صورت، اگر این مشڪل پیش بیاید ، می توانید از وی بخاطر ڪلاهبرداری و فریب شڪایت نمایید . 
10- هرگز چڪ را جهت اصلاح ، تعویض ،و ... در اختیار ، صادر کننده قرار ندهید . چون در اختیار داشتن چڪ توسط صادرکننده بمعنای پرداخت دین است . یعنی صادرکننده می تواند مدعے شود که وجه چک را پرداخته و چڪ را پس گرفته است . و این شمایید که باید ثابت کنید که اینطور نبوده است ڪه ڪار بسیار مشکل و زمانبری است . 

11- اگر تاریخ چڪ شما با تاریخ تحریر (نوشتن) قرارداد یکی باشد ، می توانید بصورت ڪیفری آن را دنبال ڪنید ولی اگر تاریخ چک بعد از تاریخ قرارداد باشد چڪ شما وعده دار و حقوقی است . 

12- حتی المقدور چڪ را حامل نڪشید و سعی ڪنید در وجه شخص خاصی چڪ را صادر نمایید تا هر کسی (شرخر) نتواند ادعا کند که چڪ مال اوست . 

13- اگر در متن چڪ ڪلمه "بابت" درج شود و یا شرطی درج گردد ، چڪ شما منوط به اجرا و اثبات آن می گردد . مثلا : در وجه آقای .... بعنوان ضمانت قرارداد ... 
در این موارد چڪ حقوقی شده و دریافت آن مشکل خواهد شد پس بخواهید ڪه در متن چڪ نوشته نشود بابت ....

 14- بخاطر داشته باشید ڪشیدن چڪ سفید امضا ، تخلف محسوب می شود...

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

پولشویی

جرم پولشویی عبارت است از: 


تحصیل،تملک،نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به این که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.


تبدیل،مبادله یا انتقال عوایدی به منظور پنهان کردن منشا غیرقانونی آن با علم به این که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده یا کمک به مرتکب به ‌نحوی که وی مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد.


اخفاء یا پنهان یا کتمان‌کردن ماهیت واقعی،منشا،منبع، محل،نقل و انتقال،جابه‌جایی یا مالکیت عوایدی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه جرم تحصیل شده باشد.

صدای وکیل
  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

هر تهدیدی جرم نمی باشد چنانکه اگر شخصی، دیگری را تهدید کند که اگر به مزاحمتهای خود ادامه بدهد باتوجه مدارکی که دارد نزد مراجع قضایی شکایت خواهد نمودچنین امری تهدید کیفری و مستوجب مجازات نمی باشد.

لازم به ذکر است که تهدید شخص باید واضح باشد یعنی تهدید کننده به وضوح تهدید شونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود و یا بستگانش تهدید نماید به نحوی که قاضی از الفاظ به کار رفته یا حرکات انجام شده بتواند تهدید انجام شده را به راحتی احساس نماید.

شرایط تهدید:

برای تحقق جرم تهدید شرایطی باید وجود داشته باشد که آنها را بر می شماریم:

1) تهدید کننده قادر به انجام باشد.

2) با توجه به وضعیت تهدید شونده احتمال وقوع آن باشد.
3)باید نسبت به شخص یا اشخاص معین صورت گیرد.

تهدید امری نسبی است که با توجه به وضعیت تهدید شونده و تهدید کننده مورد قضاوت قرار میگیرد و ملاک تشخیص آن عرفی است.

مجازات جرم تهدید:

هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او می باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

هرگاه کسی دیگری را به هر نحوتهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

صدای وکیل
  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

صدای وکیل

آیا می دانستیدتنظیم دادخواست یک مسأله بسیاردقیق وحساس است،؟⁉️ 

کوچک ترین اشتباهی می تواند شمارا ازحقوق قانونی تان محروم سازد، دادخواست باید با دقت زیاد و توسط وکیل دادگستری متبحر تنظیم گردد.

ما شما را با یک گروه بسیار فعال وکالتی آشنا میکنیم :

« صدای وکیل » 

http://sedayevakil.com

مرکز پاسخگویی رایگان به سوالات حقوقی

تلفن: 16 الی 02166567311  

تماس فوری با وکیل سرپرست 09352943060 (عقد قرارداد فوری)

ساعت تماس : 10 تا 18

شماره های ما را تحت عنوان "صدای وکیل" در گوشی خود ذخیره کنید.

مشاوره حضوری در این مرکز نیم بها می باشد.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک 39

ساختمان صدف، طبقه دوم، واحد 9.

صدای وکیل

اگر وقت نمی کنید تا حضوراً مشکلات حقوقی خود را پیگیری کنید یا نمیخواهید وقت خود را در ترافیک هدر دهید می توانید در تالار پرسش و پاسخ سایت http://sedayevakil.com سوالات خود را بپرسید مطمئن باشید در اولین فرصت سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. و با کلیک روی متن زیر مستقیم وارد تالار پرسش و پاسخ صدای وکیل می شوید:

  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

نسب

نسب_چیست?


نسب در لغت به معنی قرابت، خویشی و خویشاوندی است. نسب در اصطلاح حقوقی عبارت است از رابطه خویشاوندی بین دو نفر که یکی از نسل دیگری یا هر دو از نسل شخص ثالثی باشند و به طور کلی منتهی شدن دو نفر به منشأ واحد است. نسب، مترادف با قرابت نسبی است و رابطه طبیعی و خونی بین کلیه خویشاوندان نسبی خط مستقیم یا خط اطراف را در بر می‌گیرد. این نسب به معنی عام است. اما نسب به معنی خاص عبارت است از رابطه پدر فرزندی یا مادر فرزندی و رابطه طبیعی و خونی میان دو نفر است که یکی به طور مستقیم و بدون واسطه از صلب یا بطن دیگری به دنیا آمده است.

 خانواده با نکاح صحیح زن و مرد تشکیل می‌شود و نسب مشروع نیز ناشی از ازدواج مشروع پدر و مادر است زیرا قانونگذار طفلی را که از رابطه آزاد زن و مرد به وجود آمده منسوب به هیچ کدام نمی‌داند و چنین کودکی عضو خانواده نبوده و حتی از نام پدر و مادر استفاده نمی‌کند و از آنان ارث نمی‌برد. آثار رابطه‌ ای که زن و مرد با یکدیگر دارند تابع واقعیت است نه اعتقاد دو طرف به عنوان مثال چنانچه طرفین یا یکی از آنان به وجود رابطه زناشویی یا انعقاد عقد نکاح صحیح آگاه نباشد، این اعتقاد خللی به نسب مشروع طفل نمی‌رساند و طفل ناشی از این رابطه مشروع و منسوب به پدر و مادر خویش است. همچنین حرمت نزدیکی بین زن و مرد باید ذاتی باشد نه عارضی. به این معنی که گاهی رابطه بین زن و مرد به دلائلی چون در حال احرام بودن به عده نزدیکی به شبهه حرمت دارد که در صورت انعقاد نطفه دراین دوران و تولد کودک باید طفل را منسوب به پدر و مادر دانست. از ظاهر ماده 1158 قانون مدنی نیز چنین استنباط می‌شود. 


صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

با کلیک بر روی لینک بالا وارد تالار پرسش و پاسخ صدای وکیل میشوید
صدای وکیل
  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

ازدواج تنها یک پیوند عاطفی و اخلاقی میان دو انسان نیست. زن و شوهر پس از ثبت رسمی ازدواج، وارد توافقی دو جانبه می‌شوند که معمولا نظام قانونی هر کشور برای آن چارچوب مشخصی تعریف کرده‌است. این چارچوب حقوقی در کشورهای مختلف متفاوت است اما در همه کشورها برآمده از سنت‌، عرف، تجربه بشری، مذهب و اصول پایه‌ای علم حقوق یا معاهدات بین‌المللی است. البته در هر کشور سهم هر یک از این منابع در تدوین چارچوب حقوقی حاکم بر ازدواج متفاوت است. برخی کشورها عرف و دانش بشری را در اولویت قرار داده‌اند و برخی کشورها نظیر ایران، صرفا بر تعالیم مذهبی و آموزه‌های فقهی در تدوین قوانین خانواده تاکید داشته‌اند.
به همین دلیل قضاوت درباره چارچوب حقوقی حاکم بر خانواده کار ساده ای نیست زیرا افراد متفاوت بر اساس عقاید، دانش و تجربیات متفاوت خود قضاوتهای متفاوتی دارند. اما همه این آدم‌ها در یک چیز مشترکند: آنها تلاش می کنند دست کم در چارچوب نظام حقوقی موجود شرایط عادلانه ‌و آرامش‌بخشی برای خود ایجاد کنند. زن و مرد هنگامی که می‌پذیرند با هم ازدواج کرده و همسر یکدیگر شوند و این توافق را در دفاتر رسمی ثبت می‌کنند پذیرفته‌اند که قانون بر مناسبات زناشوئی آنها حاکم شود. کتاب هفتم قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «در نکاح و طلاق» مهم‌ترین متن حقوقی در خصوص قوانین حاکم بر ازدواج در ایران است.
بر اساس قانون مدنی ایران، ازدواج یک عقد قانونی است که در آن حقوق و تکالیف متفاوتی به زن و مرد داده می‌شود. با امضای سند ازدواج، زن برخی از حقوق مدنی و معنوی خود همچون حق سفر، داشتن شغل، انتخاب محل زندگی و مسکن، ولایت بر فرزندان و جدایی از همسر (طلاق) را از دست می‌دهد و حقوق مادی همچون مهریه و نفقه را به دست می‌آورد. در شرایط امروز جامعه ایران بسیاری از زنان نمی‌توانند بپذیرند که صرفا چون زن هستند اگر ازدواج کنند این حقوق خود را از دست می‌دهند. ضمن اینکه در برخی موارد، مردان از این برتری حقوقی و قانونی خود سواستفاده کرده و زنان را در شرایطی ناعادلانه و غیر انسانی قرار می‌دهند. نگاهی به دور و بر کافی است تا موارد متعدد رفتار ناعادلانه و غیراخلاقی با زنان در چاردیواری خانه‌ها را ببینیم.
قطعا مواردی هم وجود دارد که زنان رفتاری غیرمنصفانه علیه شوهران خود پیشه کرده اند اما قانون ابزار مقابله و دفاع از حقوق مدنی را به مردان اعطا کرده در حالی‌که از زنان دریغ کرده‌است. مرد می‌تواند به راحتی درخواست طلاق دهد، اشتغال و حتی خروج زن از منزل را ممنوع کند، حضانت فرزندان را از او سلب کند، همسر دیگری علاوه بر او اختیار کند، زنان دیگری را صیغه کرده و روابط جنسی خارج از خانواده داشته باشد، از پرداخت خرج زندگی استنکاف کند و ... اما در مقابل زن تنها می‌تواند درخواست مهریه و نفقه کند که عموما مردان با انتخاب یک وکیل خبره (که با فضای مردانه حاکم بر محاکم دادگستری به خوبی آشنا است) از این تکالیف خود استنکاف کرده و یا با ادعای عدم استطاعت بار آن را از دوش خود برمی‌دارند.
وقتی این تبعیض‌های قانونی در بستر سنت‌ها و عادات فرهنگی مردسالار قرار می‌گیرد و بروکراسی مردانه حاکم بر دادگستری ایران هم به یاری آن می‌آید عملا زن در بن‌بستی قرار می‌گیرد که راه فراری از آن ندارد. پرسش این است تا زمانی که قوانین ایران تغییر اساسی نکرده و زن را به واسطه انسان بودنش برابر با مرد ندانسته، زنان برای فرار از این بن‌بست چه راه‌هایی دارند؟ به باور ما یکی از راه‌حلهایی که فعلا می‌تواند به زنانی که قصد ازدواج دارند کمک کند «شروط ضمن عقد است».

 صدای وکیل پاسخ دهنده به سوالات حقوقی شما و ارائه دهنده مشاوره رایگان توسط وکیل دادگستری

با کلیک بر روی لینک بالا وارد تالار پرسش و پاسخ صدای وکیل می شویدصدای وکیلمستقیم 
  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰
« صدای وکیل » 
http://sedayevakil.com
مرکز پاسخگویی رایگان به سوالات حقوقی
تلفن: 16 الی 02166567311  
تماس فوری با وکیل سرپرست 09352943060 (عقد قرارداد فوری)
ساعت تماس : 10 تا 18
شماره های ما را تحت عنوان "صدای وکیل" در گوشی خود ذخیره کنید.
مشاوره حضوری در این مرکز نیم بها می باشد.
آدرس: میدان انقلاب، خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک 39
ساختمان صدف، طبقه دوم، واحد 9.صدای وکیل

  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • نسرین اخوان
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • نسرین اخوان